וורקוהוליק בכפייה

בצעירותי האווילית ערגתי להיות עורכת בעיתון.

הייתי מוכנה למכור את נשמתי למפיסטו עבור קרדיט.

קיבלו אותי לעריכה לשונית ב'עיתון תל-אביב' ז"ל (היום 'ידיעות תל-אביב'). קראו לזה הגהה. טחנו לי ת'צורה זו לא מילה. עבדתי משעות הצהריים המוקדמות עד הבוקר המאוחר שלמחרת: 18 שעות ברציפות.

אכלתי תוך כדי עבודה, יצאתי רק להפסקות פיפי… בשעות הקטנות הייתי ממש נמקה מול המחשב; מוחי העשן קורס מול הפיקסלים המרצדים על המסך. הייתי מגיעה הביתה וזוחלת באפיסת כוחות ליצועי, נצמדת לקירות בגלל הסחרחורות. אחרי חמש שעות קמתי-התרחצתי-אכלתי-התלבשתי ונסעתי שוב לעבודה.

וכל זה עבור שכר עלוב ומגוחך. עורך ראשי נדיב אחד (התחלפו שלושה בזמן שעבדתי שם: אמנון רבי, שמוליק שם טוב ורז זמצקי) הוסיף לי במכה 1,000 (אלף) שקל למשכורת, והיא נותרה עדיין משכורת רעב.

האיש שישב איתי בחדר ירד לחיי. גם כמעט כל האחרים היו קרים ומנוכרים. התקדמתי. ממגיהה מהשורה הפכתי לראש מחלקת עריכה לשונית. חיברתי בחינה וחוברת כללים, ראיינתי עובדים, זכיתי בפרס עובדת מצטיינת, ושיוועתי לכוח אדם מקצועי. גייסתי שתי עורכות לשוניות מעולות, שבזכותן הוארכו ייסוריי, כי הצלחתי לסחוב עוד קצת.

ב-31 בדצמבר 93' הוזמנתי למסיבת סילווסטר פרטית. לאחר למעלה משנת עבדות נרצעת בחנתי לראשונה בשימת לב את בבואתי במראה וסרקתי את שערותיי בקפידה. לפתע נחרדתי – ראשי היה זרוע קרחות גדולות. רופאת העור אמרה שזו תופעה אוטואימונית הנגרמת מעודף מתח.

דיברתי עם הממונים בעבודה. הצבתי אולטימטום. רציתי לעסוק בעריכת תוכן נינוחה יותר. הם סירבו. עזבתי והתמוטטתי נפשית. שלוש שנים לאחר מכן, כשעבדתי בעיתון אחר, שוב התמוטטתי. ואז – בעיתון שלישי, ושוב…

הבנתי לבסוף שכדי להציל את שרידי שפיותי עליי לתפוס מרחק מעיתונות. לא קורצתי מהחומר המתאים. זה היה ב-98', ומאז אני בריאה.

* נכתב בהשראת וורקוהוליזם? הכי Out מאת דבורית שרגל.

כתיבת תגובה

