חוט הלב – לזכר אמי

18/6/11

קטע קצר מתוך דברים שאמרתי באזכרה (9/6/11)

מתוך סונטת אהב"ה א' של לאה גולדברג (המשוררת פונה לנמען, ואני – לאמי ז"ל):

"היית לי כאדמה ברוכה
אשר עליה לא ימעד הצעד,
כקרקע מטפחת בבלי דעת
צניעות גבעול ועושר הפריחה.
היית לי כגמול וכסליחה
על שיגיונות דרכי טרופת הצער,
כאל הנחל בשלהי היער
נצמדתי כרעתי בצלך.
ומבטך הטוב והעניו
הרעיף עליי אורת יקום קורנת,
כאגל טל זעיר על הענף –
בו מרחקים צלולים ללא עננת
וגובה של רקיע מכונף".

אמא, את מתת אבל האהבה חיה. הקשר בינינו לא נעלם.

את איתי בערנות, ואת איתי תוך כדי שינה ובחלומות.

את עוטפת אותי, אוהבת ומחבקת כמו תמיד.

אני מקווה שתמיד תישארי איתי.

פעם אמרת לי שהמוות לא מטריד אותך רק קשה לך שלא תדעי מה קורה עם אילן ואיתי. אמירה שביטאה מסירות ודאגה אימהית שמבקשות לחרוג אל מעבר למוות. אז אני לא יודעת אם עכשיו את יודעת או כבר לא יודעת מה קורה איתנו, רב הנסתר על הנגלה, אבל  אולי את כן יודעת, אולי בכל זאת, כמו שאומרת חברתי אורי, הנשמה לא כבולה לחומר והיא נצחית.

אני אהבתי אותך, אני אוהבת אותך ואני אוהב אותך תמיד, אימא יקרה שלי. נוחי על משכבך בשלום.

על מצבת אמי נחרט:

הייתה אם מסורה

עד כלות נשימתה

נקטפה בעדינות בשנתה

תהי מנוחתה עדן

תיזכר בלבנו לעד

מתוך "חוט הלב" של מקס נורדאו:

והשָנים חלפו והמלכה הלכה הָלוך וְזָקון, ותזקן מאוד מאוד עד היות חייה למשא עליה. אז קראה במו פיה לַמָוֶת, אשר גירשה אותו לפנים, ובבואו והוא יָרֵא וְחָרֵד מעט בהתייצבו לפניה ותאמר לו: "עמיתי המָּוֶת! עתה לא ייבָּצר עוד ממך לקחתני. הנני נכונה".

כתיבת תגובה

