האמת על מה שקורה במחלקות הסגורות

ססססססססססססססססס
עדות מהשטח של חברה:
מאז האבחון, אחרי הניסיון האבדני הראשון, הייתי מאושפזת הרבה פעמים בתל השומר. עברתי שם את כל שלושת המחלקות + אשפוז יום. אין לי מילה אחת רעה על המערך הפסיכיאטרי בתל השומר. מהצוות דרך החדרים ושאר המתקנים : שירותים, מקלחות. לובי המחלקות. ואפילו המחלקות הסגורות, כי גם בהן "ביקרתי". ואז עברתי לנתניה, ואני משויכת לפרדסיה. את הסיפורים על המחלקות הסגורות כאן שמעתי. ולכן, בכל פעם כשנשאלתי על כוונות אובדניות, שיקרתי והכחשתי את קיומן. למרות שהיו בהחלט.
באשפוז הראשון בפרדסיה עברתי ממש התעללות מצוות הרופאים. הרופאה הראשית של המחלקה סירבה בהתחלה לקבל אותי, ודרשה שישלחו אותי לתל השומר. שם כמובן סירבו לקבל אותי. ואני נתקעתי לה כמו עצם בגרון. והיא הייתה מזעזעת. רופאה חסרת כל רגש אמפתיה. ואישה אכזרית. ממש כך. אחד הרופאים המתמחים צרח עליי שאם אני "אפתח את הפה שלי עוד פעם אחת, הוא יעיף אותי לסגורה ל 3 חודשים". הפעלתי עורכת דין, ויום למחרת "זרקו" אותי הביתה.
מאז התחלפה מנהלת המחלקה, והמצב השתפר. אבל במחלקה (מחלקה "א' מעורבת פעילה".) עצמה המצב מזעזע! אין מכסי אסלות בשירותים. הכל מטונף. 5 מיטות בחדר שמיועד ל-4 מיטות בלבד. מקרר לאחסון מוצרים אישיים סגור במנעול ונפתח רק בשעות האוכל. אם את רוצה כוס נס קפה – תמתיני לשעת הארוחה. בלובי יש כורסאות ברזל שמרביתן שבורות. בין השעות 09:00-12:00 נועלים את החדרים. למה? כדי שהמטופלים לא יישנו. אבל – אין פעילות במחלקה! יש לוח עם פירוט הקבוצות ובפועל – כלום. אפס. אז כולם ישנים בלובי על כורסאות הברזל. אין חימום בחדרים. קור כלבים. אני מתכסה עם 4 שמיכות קיץ. כי אין להם שמיכות חורף. מי שמגיע בלי ציוד – בעיה שלו. כל הפיג'מות במידה XXL אני לובשת מידה M. ארוניות לצד המיטות – משנת 1970. הצוות אמר שהם כבר שנים מתחננים שיחליפו לארוניות חדשות. במקלחות – טחב על התקרה. אריחים שבורים. שום מאחז ליד למקרה של החלקה. בקיצור – מחלקה שנראית כמו לקוחה מסרט ישן מאוד וגרוע מאוד. אבל יש מקרים בהם אני נאלצת להגיע לכאן, כדי להציל את חיי…
עד כאן העדות. האמת היא שהופתעתי קצת; חשבתי שפרדסיה (בית חולים לב השרון) הוא אחד הטובים יחסית. שמעתי פעם שאורלי דנקנר (אשתו של המיליונר) עומדת בראש אגודת הידידים שם והבנתי שגייסה תרומות בהיקף גדול.
לכו, לעומת זאת, לבקר מי שמאושפז במכון הלב באיכילוב ותתרשמו מהפאר וההדר, המאה ה-21. קדמה. ואז תחזרו אלינו ותצעדו 200 שנה לאחור. בעצם זו השמצה, כי כפי שהראיתי בתזה שלי, לפני 200, ואפילו יותר, היו מקומות הרבה יותר טובים מאלה שבמערכת המפגרת שלנו בארץ. ובמקום לשפר את המצב, במשרד הבריאות מפרסמים סקר מבושל היטב שיכול להתחרות רק בסקר של ענף המלונאות. מובילים בחזית ההייטק, נחשלים בטיפול בנו – סדום.
One response to “האמת על מה שקורה במחלקות הסגורות

כתיבת תגובה

