הברכה (באנגלית!) Open Dialog בבאר יעקב

מהו דיאלוג פתוח?

OPEN DIALOGUE

OD הוא שיטה מוצלחת, מבוססת ראיות – מחקרי אורך עד 19 שנה – לטיפול באנשים עם בעיות פסיכו-סוציאליות חמורות. אמנם הפסיכיאטריה קוראת לבעיות האלה מחלות נפש, אבל אנחנו מעדיפים את עמדתו של הפסיכיאטר האמריקאי הדגול, התיאוריטקן הארי סטאק סאליבן (Harry Stack Sullivan; שייסד את הגישה הבינאישית ואת היבטיה הפסיכיאטריים של הפסיכואנליזה בטיפול בסכיזופרניה, שבה הפסיכיאטריה לא נוטה לטפל מעבר לשימוש בתרופות) שסבר כי הסכיזופרניה אינה ישות מחלתית כי אם הפרעת חיים קשה הממוקמת בקצה עקומת הנורמליות; אלא שכל כך התרגלנו לפתולוגיזציה של הבעיה, שקשה להשתחרר ממנה אף שעד היום לא נמצא שום ממצא קליני, מעבדתי, או של דימות וכו', שמעיד על פתולוגיה כלשהי

הדיאלוג הפתוח מבוסס על שיתוף פעולה של אנשי מקצוע, לקוחות ורשתות חברתיות טבעיות – טבעיות גם בניגוד לרשתו חברתיות דיגיטליות?

דיאלוג פתוח נולד בתחילת שנות ה-80 במרפאה פסיכיאטרית בפינלנד, והביא לתוצאות נהדרות בעבודה עם אנשים שעברו פסיכוזות.

הערכות חוזרות בעקבות הטיפול הראו כי למעלה מ-80% מהחולים נפטרו כליל מסימפטומים פסיכוטיים, כאשר רק שליש מהם קיבלו תרופות אנטי-פסיכוטיות לטווח ארוך.

בעשור האחרון התרחב הדיאלוג הפתוח הרבה מעבר לסקנדינביה, ועבודה המבוססת על עקרונות של דיאלוג פתוח פותחה על ידי מספר צוותים בבריטניה, ארה"ב, אוסטרליה, פולין ומדינות אחרות.

איך מתרגלים את השיטה?

החינוך השיטתי הבסיסי בדיאלוג הפתוח דומה לשלב הראשון בהכשרת צוות ההדרכה: ניסיון לקיים דיאלוג, שבאמצעותו רוכשים את הפילוסופיה של המודל, את העקרונות ואת כיווני הפעולה.

עם זאת, בולטת גם המעורבות של משתמשי השירות עצמם, הן ברמת האינטגרציה הקהילתית והן ברמת המעורבות המקצועית של עמיתים מומחים (כלומר, אנשים בעלי ניסיון מתוך ידע חווייתי אישי).

דגש רב מושם על ההבנה והלמידה של ערכי הפרקטיקה ויישומם בתהליך ההתאוששות מהמשבר.

לב השיטה הוא פיתוח תמיכה ללא גרימת טראומה נוספת.

המטפל מביא איתו תשומת לב מרוכזת, ואינו שומר על ריחוק רגשי. ההיפך. הוא עובד עם מלוא קשת רגשותיו.

מה מקבלים המשתתפים?

בוגרי ובוגרי הכשרה יוכלו להקל על הקמת רשת דיאלוגים פתוחים עם משפחות בסביבתן הטבעית, הם יוכלו לעבוד בצוות ובצמד. הם רשאים לגלות גמישות בשימוש בעקרונות הדיאלוג הפתוח וליישם באופן יצירתי בהקשרים שלהם.

למי זה מיועד?

ההכשרה נועדה להתאים לצורכיהם הן של צוותי הקהילה בתחום בריאות הנפש והן לעובדי מוסדות בריאות הנפש. התוכנית פתוחה לאנשים בעלי רקע שונה: עמיתים מומחים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, פסיכולוגים ואנשי צוותים סיעודיים.

הנה סרט תיעודי חשוב שממש מכניס אותך פנימה באמצעות החוויות של מייסדי השיטה:



כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.